Communicatie is Key
Het gaat om content, vormgeving en de juiste kanalen.
Welke boodschap gaan we vormgeven en op een consistente en opvallende manier uitdragen?
Ook hier geldt dat we praktisch, snel en oplossingsgericht te werk gaan.
Een belangrijke fase waarbij we op basis van de briefing een communicatie kapstok gaan ontwikkelen met een centraal thema (waar staan we voor als bedrijf of product). Het draagt de kernwaarden uit van het bedrijf. Aan die kapstok hangen we alle communicatie. We creëren hiermee duidelijkheid, eenduidigheid en herkenning bij de doelgroep. Ook makkelijk bij spontane acties, beurzen en evenementen. Het frame is er al.
Tekst en beeld maken of breken je boodschap. Vaak zit de boodschap glashelder in je hoofd, maar weet je het niet op papier te zetten en de vertaalslag te maken naar de doelgroep. Het is de kunst om je teksten lading te geven, zodat ze opvallen. Denk hierbij aan webteksten, promotionele teksten, slogans, blogs, artikelen of stories.
Het visueel vormgeven van ideeën voor verschillende mediakanalen. We willen interactie. Hoe opvallender en relevanter, hoe groter het effect. Dat vraagt artistieke en technische vaardigheden. De uitdaging zit hem in de visuele expressie van beeld en tekst. Stijl, vorm, beelden, kleur etc. het maakt het verschil tussen wel en niet opvallen. Mensen onthouden 10% van wat ze horen, 20% van wat ze lezen en 80% van wat ze zien. Daarom besteden we veel aandacht aan video- en fotomateriaal.
Dat is toch eigenlijk de bottom line, daar gaat het om. Met communicatie wil je interactie en uiteindelijk een klantrelatie.
Niet alleen nu maar ook voor de langere termijn. JonghINBusiness kan je daarbij ondersteunen, denk hierbij aan:
- wervingscampagnes in de B2B markt
- beurzen
- online activatie
- huisstijlen
- events
- interne communicatie want ‘If you ake care of the inside, the inside will take care of the outside’